Okmányok
Verőce Önkormányzatához a következő okmányok ügyében fordulhatnak:
Lakcím illetve tartózkodási hely létesítése
Lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyeket csak Verőce községben lakóhelyet, illetve tartózkodási helyet létesítő állampolgárok intézhetik.
Tartózkodási hely a bejelentéstől számított 5 évig érvényes, azt követően megszűnik. Érvényes marad a tartózkodási hely, ha az öt év letelte előtt pár nappal megújítja a tartózkodási helyét.
A lakcímbejelentést személyesen, törvényes képviselő vagy meghatalmazott útján teljesítheti a polgár.
Amennyiben a lakcímbejelentési eljárás során meghatalmazott nyújtja be a Lakcímjelentő lapot, a személyi adatokat ebben az esetben is az ügyben érintett polgár okmánya alapján kell ellenőrizni.
Amennyiben a bejelentés több, együtt költöző hozzátartozót érint, a bejelentést mindannyiukra vonatkozóan megteheti bármelyik, bejelentésre kötelezett családtag.
Kiskorú, vagy cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezett személy lakcímbejelentését csak a törvényes képviselője (szülő, illetve gondnok) végezheti el.
A lakcímbejelentőt a szállásadóval is alá kell íratni.
Szállásadó:
- magántulajdonnál tulajdonos(ok),és haszonélvező(k),
- szállónál, szolgálati lakásnál: gondnok vagy tulajdonos, akinek aláírása mellett a cégbélyegzőnek is szerepelni kell.
Az ügyintézés illetékmentes.
Lakcímbejelentő lap ingyenes nyomtatvány, beszerezhető a Polgármesteri
Hivatalban vagy bármely Okmányirodában.
Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal
Ügyintéző: Greff Tamásné
Ügyfélfogadási időpontok:
Hétfő: 13:00-17:30
Szerda: 8:00-12:00 és 13:00-16:00